یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403
مصرف زیاد ویتامین آ A سبب ریزش مو می شود | 1000tar.ir

مصرف زیاد ویتامین آ A سبب ریزش مو می شود | 1000tar.ir

[ad_1]

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش همشهری آنلاین مبنی بر اینکه مصرف خودسرانه مکمل‌ها و انواع ویتامین‌ها این روزها بسیار رواج دارد، افراط در این موضوع آیا می‌تواند دلیل تشدید ریزش مو باشد؟ بیان کرد: «بله. افراط در مصرف برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین A سبب ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی می‌شود، اگر افراد بالغ روزانه بیش از ۵هزار واحد ویتامین A مصرف کنند، این میزان جزو دوز بالا محسوب می‌شود. ما معمولا در دارو درمانی برای درمان جوش صورت این میزان دوز بالا را استفاده می‌کنیم. به این صورت که برای درمان جوش صورت برای برخی افراد قرص راکوتان تجویز می‌کنیم، این قرص از مشتقات ویتامین A است و برای رفع آکنه‌های شدید پوستی به دلیل دارا بودن مقدار بالای این ویتامین کمک کننده است.

ازطرفی کمبود برخی ویتامین‌ها نیز مانند B۹ و B۱۲ در ریزش مو تاثیرگذارند. نرسیدن این ویتامین به میزان کافی می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. زیرا این ویتامین‌ها در تکثیر سلولی نقش دارند. همچنین بیوتین هم که از خانواده‌ ویتامین‌های ب کمپلکس و ماده‌ای مغذی و ضروری است کمبود آن می‌تواند سبب ریزش مو شود. همچنین کمبود و فقر آهن و کمبود ید ریزش مو را تشدید می‌کند.»

منبع مطلب و خبر : www.salamatnews.com

[ad_2]
لطفا به این مطلب از 1 تا 5 ستاره امتیاز دهید

حتما ببینید

قرص سمناکس Semenax چیست؟چه کاربردی دارد

قرص سمناکس Semenax چیست؟چه کاربردی دارد

قرص سمناکس Semenax یک نوع مکمل غذایی است که برای تقویت عملکرد جنسی و افزایش حجم اسپرم استفاده می‌شود. این مکمل غذایی با تأثیر بر روی سیستم تولید منی، بهبود عملکرد جنسی و افزایش حجم منی را تسهیل می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *